TEKSTUALNA KOHERENTNOST I KOHEZIJA U RADOVIMA STUDENATA PRVE I TREĆE GODINE STUDIJA GERMANISTIKE
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.2Ključne reči:
tekstualna jezička kompetencija, jezička kompetencija, koherentnost, kohezija, Zajednički evropski okvirApstrakt
Cilj analize predstavlja ispitivanje prisutnosti kohezivnih sredstava u tekstovima studenata i određivanje nivoa njihove tekstualne kompetencije na osnovu kriterijuma koherentnosti. Za potrebe istraživanja sprovedena je korpusna analiza pismenih ispita studenata prve i treće godine studija germanistike na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu u akademskoj 2018/19. godini. Rezultati analize pokazuju da tekstualna jezička kompetencija studenata na prvoj godini odgovara B1 nivou Zajedničkog evropskog okvira, dok je ista kompetencija kod studenata treće godine na nivou C1.1. Na osnovu dobijenih rezultata zaključuje se da razlika u nivoima tekstualne jezičke kompetencije između prve i treće godine iznosi skoro cela dva nivoa.
Downloads
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga pod okriljem Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License koja omogućuje drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu da izrade zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad on-line (npr. u institucionalnom repozitoriju ili na svojim mrežnim stranicama) pre i tokom postupka prijave, s obzirom na to da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja, te ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. The Effect of Open Access).