ШКОЛСКА НАСТАВА НЕМАЧКОГ ЈЕЗИКА КАО СТРАНОГ СА ЕЛЕМЕНТИМА И БЕЗ ЕЛЕМЕНАТА ДРАМСКЕ ПЕДАГОГИЈЕ: СА ФОКУСОМ НА УЧЕЊЕ И ПОДУЧАВАЊЕ ВОКАБУЛАРА

Аутори

  • Георгина Драговић Филолошко-уметнички факултет Универзитета у Крагујевцу

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.3

Кључне речи:

школски контекст, драмска педагогија, немачки језик као страни, подучаванје и ученје вокабулара

Сажетак

Овај чланак представља кратак преглед ауторкиног докторског рада који се бави истраживањем разлика између двају приступа у настави немачког језика као страног у погледу на когнитивне и афективне варијабле: између традиционалног и драмски оријентисаног приступа настави. Истраживање је спроведено у две основне школе у Србији у оквиру ког су ученици петог разреда (н=60) из три одељења тестирани и испитивани путем разних инструмената. Подаци су анализирани дескриптивном и инференцијалном статистиком. Док је у докторском раду стављен фокус на предавање граматике, овај рад има за циљ да представи обраду новог вокабулара као и његово увежбавање према једном и другом приступу настави. Теоријска расправа допуњена је припремама за наставу које су коришћене током ауторкине интервенције у контролним одељењима, која су учила традиционално, и експерименталном одељењу, које је учило по принципима драмске педагогије. На примеру наставне јединице „Школски предмети“ приказано је како се истом градиву може приступити на два различита начина. Крај овог рада чини сажетак резултата истраживања и закључка који се изводи за рад у школској настави немачког језика као страног.

Downloads

Објављено

2019-12-30

Како цитирати

Драговић G. (2019). ШКОЛСКА НАСТАВА НЕМАЧКОГ ЈЕЗИКА КАО СТРАНОГ СА ЕЛЕМЕНТИМА И БЕЗ ЕЛЕМЕНАТА ДРАМСКЕ ПЕДАГОГИЈЕ: СА ФОКУСОМ НА УЧЕЊЕ И ПОДУЧАВАЊЕ ВОКАБУЛАРА. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 39(1), 69–86. https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.3

Bрој часописа

Секција

Глотодидактика