ŠKOLSKA NASTAVA NEMAČKOG JEZIKA KAO STRANOG SA ELEMENTIMA I BEZ ELEMENATA DRAMSKE PEDAGOGIJE: SA FOKUSOM NA UČENJE I PODUČAVANJE VOKABULARA
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2019.39.1.3Ključne reči:
školski kontekst, dramska pedagogija, nemački jezik kao strani, podučavanje i učenje vokabularaApstrakt
Ovaj članak predstavlja kratak pregled autorkinog doktorskog rada koji se bavi istraživanjem razlika između dvaju pristupa u nastavi nemačkog jezika kao stranog u pogledu na kognitivne i afektivne varijable: između tradicionalnog i dramski orijentisanog pristupa nastavi. Istraživanje je sprovedeno u dve osnovne škole u Srbiji u okviru kog su učenici petog razreda (n=60) iz tri odeljenja testirani i ispitivani putem raznih instrumenata. Podaci su analizirani deskriptivnom i inferencijalnom statistikom. Dok је u doktorskom radu stavljen fokus na predavanje gramatike, ovaj rad ima za cilj da predstavi obradu novog vokabulara kao i njegovo uvežbavanje prema jednom i drugom pristupu nastavi. Teorijska rasprava dopunjena je pripremama za nastavu koje su korišćene tokom autorkine
intervencije u kontrolnim odeljenjima, koja su učila tradicionalno, i eksperimentalnom odeljenju, koje je učilo po principima dramske pedagogije. Na primeru nastavne jedinice „Školski predmeti“ prikazano je kako se istom gradivu može pristupiti na dva različita načina. Kraj ovog rada čini sažetak rezultata istraživanja i zaključka koji se izvodi za rad u školskoj nastavi nemačkog jezika kao stranog.
Downloads
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga pod okriljem Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License koja omogućuje drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu da izrade zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad on-line (npr. u institucionalnom repozitoriju ili na svojim mrežnim stranicama) pre i tokom postupka prijave, s obzirom na to da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja, te ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. The Effect of Open Access).