ТЕОРИЈЕ УСВАЈАЊА ЈЕЗИКА: ГЕНЕРАТИВНИ ИЛИ ЕМЕРГЕНТИСТИЧКИ ПРИСТУП

Аутори

  • Слободанка Глигорић Филолошка гимназија, Београд

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.5

Кључне речи:

генеративни приступ, универзална граматика, УБ приступ, модуларност

Сажетак

Језик је универзална способност сваког човека – иако не поседују сви људи исти језик, чињеница је да сви људи поседују језик. Овај јединствени начин комуникације својствен је нашој врсти неких 200.000 година, међутим начин на који долази до његовог усвајања још увек је мистерија за науку. Овај рад има за циљ да представи две супротстављене струје развојне психолингвистике: генеративни приступ Ноама Чомског и емергентистички приступ заснован на језичкој употреби Мајкла Томазела, њихове идеје и постулате и да кроз преглед студија везаних за ову област укаже на основне сличности и разлике између ова два правца. Посебан нагласак ставља се на критике упућене и једној и другој школи мишљења, као и новим теоријским правцима који су настали као резултат оваквог критичког преиспитивања.

Downloads

Објављено

2016-12-30

Како цитирати

Глигорић S. (2016). ТЕОРИЈЕ УСВАЈАЊА ЈЕЗИКА: ГЕНЕРАТИВНИ ИЛИ ЕМЕРГЕНТИСТИЧКИ ПРИСТУП. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 36(1), 119–131. https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.5

Bрој часописа

Секција

Глотодидактика