ONLAJN EVALUACIJA U NOVONASTALIM USLOVIMA USLED KOVIDA-19 U VISOKOM OBRAZOVANjU U SRBIJI
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2021.41.1.7Ključne reči:
onlajn evauacija, kombinovano učenje, visoko obrazovanje, tehnologija u obrazovanju, vršnjačka evaluacija, autoevaluacijaApstrakt
Predmet ovog rada su modaliteti onlajn nastave koji su uvedeni u visokoškolskim institucijama u Srbiji usled pandemije Kovida-19 i mogućnosti evaluacije putem interneta koje proističu iz navedenog vida nastave. U radu najpre prikazujemo konzervativnu praksu prisutnu u visokom obrazovanju, te ukazujemo na značaj uvođenja inovacija kako u nastavni proces, tako i evaluaciju. Posebnu pažnju posvećujemo vidovima evaluacije podsticajnim za razvijanje veština kod studenata, poput autoevaluacije i vršnjačke evaluacije. Prikazom intervjua sa šest predavača na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu i rektorkom Univerziteta u Beogradu nastojimo da prikažemo neke aspekte onlajn nastave koja je usled pandemije virusa Kovid-19 uvedena na univerzitete u Srbiji. Takođe, ukazujemo na platforme koje su intervjuisani predavači koristili i njihovu primenu u nastavi. Pored karakteristika onlajn nastave, razmatramo mogućnosti uvođenja onlajn evaluacije na visokoškolskom nivou, te upućujemo na preduslove za implementaciju ovog vida evaluacije. Najzad, analiziramo moguće poteškoće i probleme koji se javlaju prilikom učenja putem interneta. U radu ističemo da su potrebne korenite promene u univerzitetskom obrazovanju, a da bi autoevaluacija i vršnjačka evaluacija mogle biti značajni elementi u unapređenju obrazovnog sistema.