INTERKULTURNA KOMPETENCIJA NASTAVNIKA JEZIKA NOVOPAZARSKIH ŠKOLA
Ključne reči:
kultura maternjeg jezika, kultura stranog jezika, interkulturna osetljivost, interkulturna kompetencijaApstrakt
Cilj analize jeste predstavljanje nivoa interkulturne kompetencije nastavnika jezika novopazarskih osnovnih i srednjih škola. U istraživanju sprovedenom u oktobru 2020/21. godine učestvovalo je 35 nastavnika jezika. Istraživanje je sprovedeno anketiranjem nastavnika jezika, gde se anketa sastojala od pitanja zatvorenog i otvorenog tipa, te ispitivala stavove nastavnika jezika o interkulturnoj nastavi, bitnosti sticanja interkulturne kompetencije kroz nastavu jezika, nužnosti interkulturne kompetencije i učenika i nastavnika, razvoju interkulturne osetljivosti, te o percepciji svoje uloge kao medijatora između strane i kulture maternjeg jezika. Kvantitativno-kvalitativnom analizom pristupili smo obradi dobijenih podataka, na osnovu čega smo potvrdili hipotezu da je interkulturna kompetencija neizostavan konstrukt nastave jezika, te podjednako bitna i kod učenika i kod nastavnika.
Downloads
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga pod okriljem Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License koja omogućuje drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu da izrade zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad on-line (npr. u institucionalnom repozitoriju ili na svojim mrežnim stranicama) pre i tokom postupka prijave, s obzirom na to da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja, te ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. The Effect of Open Access).