INTERKULTURNA KOMPETENCIJA NASTAVNIKA JEZIKA NOVOPAZARSKIH ŠKOLA
Ključne reči:
kultura maternjeg jezika, kultura stranog jezika, interkulturna osetljivost, interkulturna kompetencijaApstrakt
Cilj analize jeste predstavljanje nivoa interkulturne kompetencije nastavnika jezika novopazarskih osnovnih i srednjih škola. U istraživanju sprovedenom u oktobru 2020/21. godine učestvovalo je 35 nastavnika jezika. Istraživanje je sprovedeno anketiranjem nastavnika jezika, gde se anketa sastojala od pitanja zatvorenog i otvorenog tipa, te ispitivala stavove nastavnika jezika o interkulturnoj nastavi, bitnosti sticanja interkulturne kompetencije kroz nastavu jezika, nužnosti interkulturne kompetencije i učenika i nastavnika, razvoju interkulturne osetljivosti, te o percepciji svoje uloge kao medijatora između strane i kulture maternjeg jezika. Kvantitativno-kvalitativnom analizom pristupili smo obradi dobijenih podataka, na osnovu čega smo potvrdili hipotezu da je interkulturna kompetencija neizostavan konstrukt nastave jezika, te podjednako bitna i kod učenika i kod nastavnika.