INTERKULTURNA KOMPETENCIJA NASTAVNIKA JEZIKA NOVOPAZARSKIH ŠKOLA

Autori

  • Adnan Bjelak Državni univerzitet u Novom Pazaru

Ključne reči:

kultura maternjeg jezika, kultura stranog jezika, interkulturna osetljivost, interkulturna kompetencija

Apstrakt

Cilj analize jeste predstavljanje nivoa interkulturne kompetencije nastavnika jezika novopazarskih osnovnih i srednjih škola. U istraživanju sprovedenom u oktobru 2020/21. godine učestvovalo je 35 nastavnika jezika. Istraživanje je sprovedeno anketiranjem nastavnika jezika, gde se anketa sastojala od pitanja zatvorenog i otvorenog tipa, te ispitivala stavove nastavnika jezika o interkulturnoj nastavi, bitnosti sticanja interkulturne kompetencije kroz nastavu jezika, nužnosti interkulturne kompetencije i učenika i nastavnika, razvoju interkulturne osetljivosti, te o percepciji svoje uloge kao medijatora između strane i kulture maternjeg jezika. Kvantitativno-kvalitativnom analizom pristupili smo obradi dobijenih podataka, na osnovu čega smo potvrdili hipotezu da je interkulturna kompetencija neizostavan konstrukt nastave jezika, te podjednako bitna i kod učenika i kod nastavnika.

Objavljeno

2021-12-30

Kako citirati

Bjelak А. (2021). INTERKULTURNA KOMPETENCIJA NASTAVNIKA JEZIKA NOVOPAZARSKIH ŠKOLA. Živi Jezici, 41(1), 175–188. преузето од https://zivijezici.fil.bg.ac.rs/index.php/zivijezici/article/view/28

Broj časopisa

Sekcija

Glotodidaktika i jezička obrazovna politika