MEĐUJEZIČKA INTERFERENCIJA PRI USVAJANJU GRAMATIKE RUSKOG JEZIKA NA PRIMERIMA GIMNAZIJE «SVETI SAVA» I TRINAESTE BEOGRADSKE GIMNAZIJE

Autori

  • Anja Pešić OŠ "Pavle Popović", Vranić

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.7

Ključne reči:

međujezička gramatička interferencija, drugi strani jezik, testiranje, princip jedne teškoće, morfologija, sintaksa, gimnazija

Apstrakt

Cilj našeg istraživanja bio je da ispita međujezičku interferenciju pri usvajanju različitih gramatičih oblika ruskog jezika, koji su već definisani kao „slabe tačke“ za govornike srpskog jezika. Naime, gramatička interferencija između ova dva jezika neretka je pojava i često predstavlja smetnju u usvajanju ruskog jezika kod govornika čiji je srpski jezik maternji. Imajući ovo u vidu, napravili smo test, u kome smo uvrstili upravo one oblike u kojima se ispitaniku može desiti lako da pogreši, jer će ga isti oblik srpskog jezika „povući“ da napravi grešku, motivisanu oblikom maternjeg jezika. Posle analize testova zaključili smo da su naše hipoteze tačne, odnosno, da znanje pojedinih gramatičkih oblika srpskog jezika otežava usvajanje istog oblika u ruskom jeziku. Budući da su pretpostavke potvrđene, ponudili smo nekoliko rešenja datog problema.

Downloads

Objavljeno

2018-12-30

Kako citirati

Pešić, A. (2018). MEĐUJEZIČKA INTERFERENCIJA PRI USVAJANJU GRAMATIKE RUSKOG JEZIKA NA PRIMERIMA GIMNAZIJE «SVETI SAVA» I TRINAESTE BEOGRADSKE GIMNAZIJE. Živi Jezici, 38(1), 169–191. https://doi.org/10.18485/zivjez.2018.38.1.7

Broj časopisa

Sekcija

Lingvistika i primenjena lingvistika