BILINGVALNA NASTAVA NA NEMAČKOM I SRPSKOM JEZIKU NA PRIMERIMA OŠ „10. OKTOBAR“ U SUBOTICI, PRVE NIŠKE GIMNAZIJE „STEVAN SREMAC“ I VALjEVSKE GIMNAZIJE
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.7Ključne reči:
dvojezična/bilingvalna nastava, dvojezično/bilingvalno obrazovanje, vehikularni jezik, CLIL, plurilingvizam, višejezičnost, multikulturalizam, imerzija, obrazovna jezička politikaApstrakt
U radu se opisuje primena dvojezične nastave na nemačkom i srpskom jeziku u OŠ „10. oktobar“ u Subotici, Prvoj niškoj gimnaziji „Stevan Sremac“ i Valjevskoj gimnaziji. Rezultati anketiranih nastavnika i direktora pokazuju niz prednosti, ali i nedostatke u pogledu evaluacije, nastavnog materijala i podrške nastavnicima, kao i kontinuiranog dvojezičnog obrazovanja. Cilj rada jeste da ukaže na trenutnu sliku i aktuelne izazove vezane za sprovođenje nastave na srpskom i nemačkom kako bi pristup kroz celokupan dvoje- zični obrazovni proces bio sistematičniji.
Downloads
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Licenca
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo-Deli pod istim uslovima 4.0 Internacionalna licenca.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga pod okriljem Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License koja omogućuje drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu da izrade zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad on-line (npr. u institucionalnom repozitoriju ili na svojim mrežnim stranicama) pre i tokom postupka prijave, s obzirom na to da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja, te ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. The Effect of Open Access).