BILINGVALNA NASTAVA NA NEMAČKOM I SRPSKOM JEZIKU NA PRIMERIMA OŠ „10. OKTOBAR“ U SUBOTICI, PRVE NIŠKE GIMNAZIJE „STEVAN SREMAC“ I VALjEVSKE GIMNAZIJE
DOI:
https://doi.org/10.18485/zivjez.2017.37.1.7Ključne reči:
dvojezična/bilingvalna nastava, dvojezično/bilingvalno obrazovanje, vehikularni jezik, CLIL, plurilingvizam, višejezičnost, multikulturalizam, imerzija, obrazovna jezička politikaApstrakt
U radu se opisuje primena dvojezične nastave na nemačkom i srpskom jeziku u OŠ „10. oktobar“ u Subotici, Prvoj niškoj gimnaziji „Stevan Sremac“ i Valjevskoj gimnaziji. Rezultati anketiranih nastavnika i direktora pokazuju niz prednosti, ali i nedostatke u pogledu evaluacije, nastavnog materijala i podrške nastavnicima, kao i kontinuiranog dvojezičnog obrazovanja. Cilj rada jeste da ukaže na trenutnu sliku i aktuelne izazove vezane za sprovođenje nastave na srpskom i nemačkom kako bi pristup kroz celokupan dvoje- zični obrazovni proces bio sistematičniji.