СЕГМЕНТНИ И СУПРАСЕГМЕНТНИ ФОНЕТСКИ МАТЕРИЈАЛ У УЏБЕНИЦИМА РУСКОГ ЈЕЗИКА ЗА ОСНОВНУ ШКОЛУ

Аутори

  • Јелена Гинић Филолошки факултет Универзитета у Београду

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.9

Кључне речи:

фонетски материјал, артикулациона база, сегментне/супрасегментне јединице и средства, сегментна/супрасегментна доминанта, фреквенцијска анализа, уџбенички комплети Родничок и Орбита

Сажетак

Циљ овог рада јесте доказивање хипотезе о неопходности ревизије наставног програма за основну школу за руски језик у погледу фонетског материјала. Указујући на кључне разлике фонетских система два језика, дефинисали смо кључне сегментне и супрасегментне особине артикулационе базе руског језика. Фреквенцијску анализу фонетског материјала уџбеника спровели смо шифрујући и експлицирајући фонетске (сегментне и супрасегментне) доминанте тематизоване у актуелним уџбеничким комплетима. Пратили смо њихову учесталост у читавом комплету и поредили је међусобно и с експлицираним особинама артикулационе базе руског језика. Потврђена je претпоставка неопходности ревизије наставног програма: двоструко мање су заступљене супрасегментне доминанте у уџбеницима (акценат речи, редукција вокала, интонација), кључне у руској артикулационој бази, док је кључна сегментна доминанта (парни тврди/меки гласови) заступљена у назнакама.

Downloads

Објављено

2016-12-30

Како цитирати

Гинић J. (2016). СЕГМЕНТНИ И СУПРАСЕГМЕНТНИ ФОНЕТСКИ МАТЕРИЈАЛ У УЏБЕНИЦИМА РУСКОГ ЈЕЗИКА ЗА ОСНОВНУ ШКОЛУ. Живи језици: часопис за стране језике и књижевности, 36(1), 187–208. https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.9

Bрој часописа

Секција

Глотодидактика