FRANCUSKI KAO PRVI STRANI JEZIK U ZAVRŠNIM GODINAMA GIMNAZIJE: UDŽBENICI OBJAVLJENI U SRBIJI OD 1957. GODINE DO DANAS

Autori

  • Jelena Brajović Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu

DOI:

https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.8

Ključne reči:

francuski jezik, udžbenici, gimnazija, ciljevi, tekstovi, aktivnosti, kultura, nalozi

Apstrakt

Učenje/nastava francuskog jezika u dve završne godine gimnazijskog školovanja predmet je ovog članka, urađenog s namerom da se, na osnovu sumarnog preseka, podstakne razmišljanje o mogućem daljem metodičko-didaktičkom delovanju i pisanju udžbenika. Primenom deskriptivne i analitičko-komparativne metode, odnosno eksplorativno-interpretativnog postupka, na korpusu izabranih udžbenika objavljenih u Srbiji u poslednjih šezdeset godina, došli smo do zaključka da u svakom metodološkom periodu postoje udžbenici čija koncepcija je usklađena sa saznanjima nauka relevantnih za učenje / nastavu francuskog jezika. Najveću razliku u odnosu na strana izdanja vidimo u nepostojanju višedelnih udžbeničkih kompleta, odnosno u postojanju samo jednog novog udžbenika srpskih autora u XXI veku.

Downloads

Objavljeno

2016-12-30

Kako citirati

Brajović, J. (2016). FRANCUSKI KAO PRVI STRANI JEZIK U ZAVRŠNIM GODINAMA GIMNAZIJE: UDŽBENICI OBJAVLJENI U SRBIJI OD 1957. GODINE DO DANAS. Živi Jezici, 36(1), 167–186. https://doi.org/10.18485/zivjez.2016.36.1.8

Broj časopisa

Sekcija

Glotodidaktika